Επικοινωνώντας μέσα από την Τεχνολογία

 

Πριν από πολλά χρόνια η τεχνολογική πρόοδος υποσχόταν φωνητική ενεργοποίηση. Όλοι θαυμάσαμε τα πρωτότυπα ρομπότ που ανταποκρίνονταν στις φωνητικές εντολές και με ενθουσιασμό σκεφτήκαμε ότι όλες οι ανιαρές δουλειές στον χώρο του σπιτιού θα μπορούσαν να γίνουν πολύ εύκολα, από τη θέση στην οποία καθόμαστε. Στην πραγματικότητα, τα ρομπότ με ενεργοποίηση φωνής δεν έγιναν ποτέ η κυρίαρχη τάση, αλλά τα call centers με δυνατότητα φωνητικών οδηγιών πολλαπλασιάστηκαν – είτε τα εγκρίνουμε είτε όχι. Μπορεί κι εσείς, όπως κι εγώ, να φοβάστε να κάνετε κράτηση αεροπορικού εισιτηρίου χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα φωνητικής ενεργοποίησης. Είναι κάπως απρόσωπη και με κάνει να αισθάνομαι ότι δεν έχω τον έλεγχο της επικοινωνίας.

Πρόσφατα, ένας φίλος μου ανέφερε στο Facebook πόση απογοήτευση αισθανόταν χρησιμοποιώντας ένα σύστημα φωνητικής ενεργοποίησης και ότι έδωσε στο τηλέφωνο την εντολή “F*bomb”. Το σύστημα απάντησε «Συγγνώμη, δεν καταλαβαίνω την εντολή σας».

Συγκρίνετε την ενεργοποίηση φωνής με την οθόνη αφής. Μάλιστα… εδώ υπάρχει κάτι ενδιαφέρον. Tablets, κινητά τηλέφωνα, MP3 players, όλα τα παραπάνω έχουν αυτό που εγώ ονομάζω «στοιχείο έλξης». Είμαι απολύτως απορροφημένη από οποιαδήποτε επικοινωνία σχετίζεται με την οθόνη αφής. Αισθάνομαι ότι έχω τον έλεγχο. Η εμπειρία μου από τις online τραπεζικές συναλλαγές ποτέ δεν ήταν τόσο ικανοποιητική.

Κάποια φίλη προσπάθησε χθες να με πείσει να αναβαθμίσω το κινητό μου τηλέφωνο. Μου εξήγησε πόσο υπέροχο είναι να έχει όλα τα email και τη μουσική της συγκεντρωμένα κάπου, το πρόσωπό της όμως «φωτίστηκε» όταν άρχισε να μιλάει για τις εφαρμογές που μπορεί να αναπαράγει στο κινητό της τηλέφωνο. «Μπορώ να ασχολούμαι με τις εφαρμογές ώρες ολόκληρες και να μη βαρεθώ ποτέ» είπε. «Ένα τηλέφωνο σημαίνει πολλά περισσότερα από φωνή και δεδομένα!»

Δεν είμαι βέβαιη ότι θα μπορούσα να ασχολούμαι για ώρες με το κινητό μου τηλέφωνο, αλλά με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι η εμπειρία της τεχνολογίας είναι τόσο προσωπική εμπειρία όσο και προσδοκία. Η τεχνολογία οθόνης αφής είναι ιδιαίτερα οικεία για εμάς, καθώς μπορούμε να την αγγίξουμε, να την αισθανθούμε και σε τελευταία ανάλυση να την ελέγξουμε, κάτι πολύ πιο διαφορετικό και πολύ πιο ουσιαστικό από το να δώσουμε μία εντολή σε ένα ρομπότ.


Heather Dickinson,
greek-bloggers@cisco.com

Σχολιάστε

