Μικρή Επιχείρηση: ένας όρος «ταμπού»;

Του Tunji Akintokun, head of Small Business Europe της Cisco
Στις Μικρές Επιχειρήσεις γενικά δεν αρέσει ο όρος «Μικρή Επιχείρηση» – θεωρείται βαρύς χαρακτηρισμός, καθώς δεν δίνει ολοκληρωμένη εικόνα του εύρους των δυνατοτήτων μίας εταιρείας και της επιρροής της στην αγορά. Συχνά σχετίζεται και με την «ανεπάρκεια πόρων» και την «ύπαρξη πίεσης», χαρακτηριστικά που δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη σε περίοδο ύφεσης. Αντί να θεωρούν τον εαυτό τους ένα σύνολο επιχειρήσεων που χαρακτηρίζεται από το μέγεθος ή μάλλον από την έλλειψή του, οι «Μικρές Επιχειρήσεις» σκέφτονται και λειτουργούν λιγότερο γενικά. Ορίζουν τον εαυτό τους κυρίως από την υπηρεσία που προσφέρουν: ένα ανθοπωλείο, μία εταιρεία γραφιστικής ή ένα βιβλιοπωλείο, για να αναφέρουμε κάποια παραδείγματα.

Παρ’ όλα αυτά, εάν αφήσουμε στην άκρη την αρνητική χροιά του όρου, το να είναι κανείς «μικρός» μπορεί στην πραγματικότητα να αποτελεί πλεονέκτημα. Συχνά η Μικρή Επιχείρηση θεωρείται ότι έχει μεγαλύτερη «διάθεση» για επιχειρηματικές δραστηριότητες, ενώ είναι περισσότερο ευέλικτη και ταχύτερη από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της στο να καλωσορίζει ενδεχόμενες αλλαγές στα εργασιακά ζητήματα και στα επιχειρηματικά μοντέλα που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία. Για παράδειγμα, ίσως είναι σε θέση που της επιτρέπει να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές απαιτήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η ευέλικτη εργασία και η συνεργασία, η ενισχυόμενη τάση για μία πελατειακή εξυπηρέτηση που βασίζεται σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και η αυξανόμενη διάθεση των πελατών για περιεχόμενο πλούσιο σε μέσα.

Όλα αυτά είναι εφικτά από την ενέργεια που διοχετεύεται και τη σημασία που δίνεται στη δημιουργία από την αρχή μίας τεχνολογίας για τη «Μικρή Επιχείρηση». Οι τεχνολογίες αυτές είναι ειδικά σχεδιασμένες για να αντιμετωπίζουν ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό πρόβλημα, και συνοδεύονται από λογική τιμή.

Τέτοιες τεχνολογίες δίνουν στις εταιρείες τη δυνατότητα να λειτουργήσουν στα υψηλότερα επίπεδα της αγοράς. Την εποχή του Internet, δεν έχει κατ’ ανάγκη σημασία εάν η εταιρεία έχει δύο ή διακόσιους εργαζόμενους. Το Internet διευρύνει αποτελεσματικά την ακτίνα δράσης μίας εταιρείας με τρόπο που δεν θα ήταν δυνατό εάν περιοριζόταν σε ανάλογο προσωπικό πωλήσεων ή κανάλι διανομής. Από τη στιγμή που υπάρχουν οι επιχειρηματικές ευκαιρίες, η εταιρεία μπορεί να βρει εντός και πέραν των εθνικών συνόρων το συνηθισμένο εργατικό δυναμικό που θα ανταποκριθεί ή όχι στις συγκεκριμένες απαιτήσεις, όταν είναι απαραίτητο.

marketing-greece@cisco.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s