Το cloud μπορεί να κάνει τη Μικρή Επιχείρηση να φαίνεται μεγαλύτερη

«Στο Internet κανένας δεν γνωρίζει την ταυτότητά σου». Το ίδιο ισχύει και με την τεχνολογία cloud και τις μικρές επιχειρήσεις. Μέσα στο cloud κανένας δεν γνωρίζει ότι είσαι μία Μικρή Επιχείρηση.

Της Anne Field

Θυμάστε εκείνο το καρτούν το οποίο παρουσίαζε δύο σκύλους καθισμένους μπροστά από έναν υπολογιστή και ο ένας έλεγε στον άλλον «Στο Internet κανένας δεν γνωρίζει ότι είσαι σκύλος;» Ε, λοιπόν, το ίδιο ισχύει με την τεχνολογία cloud και τις μικρές επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι και στο cloud κανένας δεν γνωρίζει ότι είσαι μία Μικρή Επιχείρηση.

Παράδειγμα: Πριν από δύο χρόνια, έληγε το μισθωτήριο συμβόλαιο των γραφείων της OnSite Consulting, μίας εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών για εστιατόρια και ξενοδοχεία του James Sinclair στο Λος Άντζελες. Έπρεπε, λοιπόν, ο Sinclair να αποφασίσει εάν θα το ανανέωνε. Μελετώντας τα νούμερα και τις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις είχε μία φαεινή ιδέα. Συνειδητοποίησε ότι απλά δεν ήταν απαραίτητο να βρίσκεται σε μία τοποθεσία, καθώς και ότι δεν ήταν ανάγκη να «τοποθετήσει» κεφάλαια σε τόσους servers και λογισμικό. Αντ’ αυτού, εκείνος και οι 65 εργαζόμενοι της εταιρείας θα μπορούσαν να εργάζονται εικονικά, έχοντας πρόσβαση σε εφαρμογές σε μία υπηρεσία φιλοξενίας cloud, η οποία θα διεκπεραίωνε όλες τις δραστηριότητες, από τη διανομή εγγράφων μέχρι και την ανάκτηση δεδομένων.

Τότε όμως συνέβη κάτι παράξενο. Ο Sinclair παρατήρησε ότι χρησιμοποιώντας έναν πάροχο cloud θα μπορούσε να έχει ένα πολύ υψηλότερο επίπεδο λειτουργικότητας, που έκανε την OnSite να φαίνεται πολύ μεγαλύτερη εταιρεία απ’ όσο ήταν στην πραγματικότητα. Ας πάρουμε τη διαχείριση έργου για παράδειγμα. Οι πελάτες μπορούσαν τώρα να συνδέονται, να βλέπουν ποιος είχε εκτελέσει ποια δραστηριότητα και να έχουν μία γενική εικόνα των προθεσμιών, των έργων που εκκρεμούν καθώς και πλήθους άλλων δεδομένων –το είδος δηλαδή της ολοκληρωμένης, λεπτομερούς, ενημερωμένης πληροφόρησης που δεν περιμένει κανείς να λάβει από μία Μικρή Επιχείρηση.

Η παραπάνω ιδέα ήταν πολύ προσιτή οικονομικά. Στην πραγματικότητα, όλες οι εφαρμογές στο cloud κοστίζουν περίπου $400 τον μήνα —»αρκετά» λιγότερο, λέει ο Sinclair, από τη λιγότερο αποδοτική εγκατάσταση Πληροφορικής.

O Sinclair δεν προσπαθεί να εξαπατήσει κανέναν, αλλά δεν αισθάνεται άσχημα κιόλας που εμφανίζεται να έχει τους ίδιους πόρους με έναν ανταγωνιστή με 500 ή 5000 εργαζόμενους. Στην πραγματικότητα, ο ιδιοκτήτης ενός boutique hotel δήλωσε ότι επέλεξε την OnSite αφενός μεν χάρη στο σύστημα διαχείρισης έργου της εταιρείας, αφετέρου δε χάρη στην εμπιστοσύνη στην ικανότητα της OnSite να ξεπερνάει πολύ μεγαλύτερους ανταγωνιστές. Ο Sean Baird, ένας IT Consultant από το Conshohocken της Pennsylvania, ο οποίος ειδικεύεται σε τεχνολογία cloud, διατυπώνει την εξής άποψη: «Εάν οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν ένα έργο 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, τότε μιλάμε για μία μεγάλη επιχείρηση».

Στην περίπτωση που θέλει κανείς να χρησιμοποιήσει το cloud για να φαίνεται η επιχείρησή του μεγαλύτερη, με ποιον τρόπο μπορεί να το πραγματοποιήσει;

Αποκτώντας πελατοκεντρική σκέψη.  Άλλες επιχειρήσεις επιδιώκουν με στρατηγικό τρόπο αυτό στο οποίο σκόνταψε ο Sinclair — έχοντας την προσοχή τους επικεντρωμένη σε λύσεις cloud που θα τους αποδώσουν τα μέγιστα. «Αξιολογήστε τα interfaces μέσω των οποίων επικοινωνείτε με τον πελάτη σας και τότε μπορείτε να αρχίσετε να σχεδιάζετε περισσότερο επαγγελματικούς και πιο προηγμένους τύπους επικοινωνίας», δήλωσε ο Treff LaPlante, επικεφαλής της WorkXpress, μίας εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών για τεχνολογία Πληροφορικής και cloud με έδρα το Harrisburg της Pennsylvania. Η παραπάνω επικοινωνία μπορεί να περιλαμβάνει από τιμολόγηση και αποστολή email μέχρι και τη διαχείριση έργου και τα συστήματα τηλεφωνίας.

Συνδυάζονταςεφαρμογές. O Sean O’Rourke, διευθυντής της Syzygy 3, μίας εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στη Νέα Υόρκη, βοήθησε ένα κέντρο υποδοχής κατοικιδίων να επεκτείνει την πελατειακή του εξυπηρέτηση χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει ένα ακριβό call center. Η εταιρεία ανέθεσε σε 20 από τους 110 εργαζομένους της να απαντούν σε κλήσεις από το σπίτι τους από τις 6 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα χρησιμοποιώντας ένα τηλεφωνικό σύστημα voice-over IP. Οι πελάτες μπορούσαν να καλούν στο κέντρο υποδοχής και να πατούν την επιλογή για την εξυπηρέτηση πελατών, χωρίς να έχουν ιδέα ότι επικοινωνούσαν με κάποιον που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν, για παράδειγμα, στην κουζίνα. Έπειτα, ο εργαζόμενος που δούλευε από το σπίτι είχε τη δυνατότητα να συνδεθεί με την ιστοσελίδα ενός άλλου παρόχου cloud και να αποκτήσει πρόσβαση στα αρχεία της εταιρείας. Το κόστος ήταν $5 έως $10 ανά χρήστη τον μήνα.

Αποφεύγοντας την προσποίηση. Το ζητούμενο δεν είναι να φανεί μία επιχείρηση μεγαλύτερη απ’ όσο είναι στην πραγματικότητα, εάν δεν μπορεί να προσφέρει τις απαιτούμενες υπηρεσίες. Προσθέτει ο Sinclair: «Σε τελική ανάλυση, οι πελάτες μάς κρίνουν με βάση την απόδοσή μας».
marketing-greece@cisco.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s