Συνέντευξη: Ευγένιος Ζερβούδης

Ευγένιος Ζερβούδης*

1. Διαθέτετε βαθιά γνώση της αγοράς πληροφορικής και πολυετή επαγγελματική πείρα. Στη Cisco κλείνετε 2 χρόνια ακριβώς… μέσα στην κρίση. Πώς κινηθήκατε αυτό το πολύ δύσκολο διάστημα;
Τα δύο αυτά χρόνια ήταν από τα πιο έντονα της καριέρας μου όσον αφορά το ρυθμό των συναντήσεων και παρουσιάσεων. Είμαι τυχερός γιατί στη Cisco βρήκα ένα πολύ δυναμικό management team και μία ισχυρή ομάδα πωλήσεων και μηχανικών. Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν η ενημέρωση των συνεργατών γύρω από τις τεχνολογίες DataCenter και Virtualization της Cisco, δεδομένου ότι ήταν και ακόμη είναι εντελώς καινοτόμα προϊόντα.

Αρχικά επιλέξαμε συγκεκριμένους συνεργάτες οι οποίοι ήταν κοινοί με τους στρατηγικούς συνεργάτες της Cisco σε αυτή την αγορά, όπως τις EMC, Netapp και Vmware. Επίσης προσπαθήσαμε να έχουμε διανομείς οι οποίοι θα μπορούσαν να δώσουν στην αγορά τα ανωτέρω προϊόντα συνδυαστικά.
Όλες οι παραπάνω προσπάθειες μαζί με το δυναμικό πωλήσεων της εταιρείας, μας έχουν φέρει αυτή τη στιγμή κοντά στο 8% της αγοράς που αποτελεί και τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο της αγοράς server, για τη Cisco.
Όσον αφορά στην οικογένεια Nexus, το δεύτερο μεγάλο πυλώνα των προϊόντων DataCenter της Cisco, θεωρώ ότι και εκεί είμαστε στα γενικότερα επίπεδα της εταιρείας, δηλαδή γύρω στο 80% της αγοράς.

Τι νέο αποκομίσατε από τη διαχείριση αυτή σε περίοδο δυσκολιών για την αγορά και ολόκληρη τη χώρα;
Ουσιαστικά αυτό που βλέπουμε είναι ότι οι ευκαιρίες είναι λιγότερες και ο ανταγωνισμός εντονότερος από ποτέ. Επίσης η έλλειψη ρευστότητας των επιχειρήσεων καθώς και το αβέβαιο επιχειρηματικό περιβάλλον δημιουργούν καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων. Για την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών η Cisco διαθέτει μία πολύ δυνατή χρηματοπιστωτική λύση (Cisco Capital) η οποία μας έχει βοηθήσει σημαντικά στο να ολοκληρώσουμε σημαντικές συμφωνίες.

Εδώ και χρόνια η Cisco εξαπλώνεται (και) στις μικρότερες αγορές. Μιλήστε μας πιο συγκεκριμένα για την Ελλάδα, πώς πάει η αγορά των εγχώριων μικρομεσαίων επιχειρήσεων εν μέσω έντονης κρίσης;
Η αγορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι αυτή που ενδεχομένως έχει χτυπηθεί περισσότερο από όλες σε αυτή τη κρίση. Η Cisco διαθέτει ένα δυνατό δίκτυο συνεργατών που στηρίζει αυτήν την αγορά και παρουσιάζει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Η ομάδα που είναι υπεύθυνη για αυτήν την αγορά είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και καταφέρνει να ξεπερνά διαρκώς τους στόχους που βάζουμε. Επίσης θεωρώ ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα είναι οι επόμενες που θα υιοθετήσουν τις υπηρεσίες cloud. Πολύ σύντομα κάποιοι συνεργάτες μας θα είναι έτοιμοι να προσφέρουν υπηρεσίες cloud βασιζόμενοι σε δικές μας αρχιτεκτονικές.

Το Unified Communications, οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες, είναι -ειδικά αυτήν την περίοδο- άλλη μια τεχνολογία με τεράστιες προοπτικές. Ποια είναι η ανταπόκριση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο κομμάτι αυτό;
Η Cisco είναι η εταιρεία που έχει επενδύσει όσο κανένας άλλος τόσο στην τεχνολογία Unified Communications όσο και στο Virtual Desktop Integration σε συνδυασμό με την τηλεφωνία, κάτι που εμείς ονομάζουμε VXI (Virtualization Experience Infrastructure).
Κρίνοντας από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση η ανταπόκριση που έχουμε είναι αρκετά ικανοποιητική. Βλέπουμε συνεχώς πελάτες και συνεργάτες που θέλουν να διευρύνουν τη χρήση των παραπάνω τεχνολογιών ακόμα και σε πολύ μικρές εγκαταστάσεις, με λιγότερες από 50 θέσεις εργασίας.

Αυτή την περίοδο, σε συνθήκες τόσο έντονου ανταγωνισμού, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την τεχνογνωσία τους για να διαφοροποιηθούν στην αγορά – πώς τους βοηθά η Cisco σε αυτό;
H Cisco είναι μία εταιρεία που το οικονομικό έτος 2011* είχε έσοδα περίπου 46 δις δολάρια και από αυτά επένδυσε το 15% στην έρευνα και ανάπτυξη. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντική για εμάς η ανάπτυξη νέων προϊόντων και την επιτυγχάνουμε με τη δημιουργία λύσεων μέσα από τις συνεργασίες μας με τη Vmware και την EMC με το Vblock αλλά και με τη Netapp στη δημιουργία της αρχιτεκτονικής Flexpod. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα IT τμήματα των εταιρειών να περιορίσουν το κόστος τους και συνάμα να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις συνεχώς μεταβαλόμενες ανάγκες μιας επιχείρησης.

Οι σύγχρονες επιχειρήσεις βασίζονται στις δικτυακές εφαρμογές περισσότερο από ποτέ άλλοτε, οπότε είναι προφανή τα αποτελέσματα μιας έστω και σύντομης διακοπής στην απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου. Ποιος ο ρόλος της Cisco στη σωστή διαχείριση σχετικών προβλημάτων, προτού αυτά επηρεάσουν τη λειτουργία της επιχείρησης;
Αποτελεί στόχο της εταιρείας μας να δώσουμε τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες από οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η προσπάθεια μας ξεκινάει από το σχεδιασμό των προϊόντων μας, όπως τα Nexus, που έχουν χτιστεί πάνω στη δεκαετή εμπειρία της εταιρείας στα δίκτυα αποθηκευτικών μέσων. Έρευνες που έχουν γίνει από εταιρείες όπως η Miercom, έχουν δείξει ότι ακόμη και αφαιρώντας εν λειτουργία κάρτες από ένα Nexus 7000 δε χάθηκε ούτε ένα πακέτο δεδομένων. Από τη δημιουργία των προϊόντων περνάμε στο σωστό αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των λύσεων και μάλιστα εξελίξαμε το επίπεδο με τη δημιουργία τεχνολογιών όπως το vPC και το FabricPath. Οι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν κορυφαία διαθεσιμότητα, και ταυτόχρονα μας δίνουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της επένδυσης μας, παρέχοντας μας τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε το 100% των δυνατοτήτων της υποδομής, ενώ μέχρι σήμερα χρησιμοποιούσαμε μόλις το 50%.

Έτυχε να αντιμετωπίσετε… διαφορετικό κλίμα στις επαφές σας με την κεντρική διοίκηση της εταιρείας στο εξωτερικό λόγω της τρέχουσας κατάστασης στην Ελλάδα;
Η πρότερη εμπειρία μου από διοικήσεις άλλων πολυεθνικών εταιρειών λέει ότι οι στόχοι που τίθενται είναι δεδομένοι. Στη Cisco έχουμε την τύχη η κεντρική διοίκηση να απαρτίζεται από ανθρώπους που κατανοούν και νοιάζονται. Παρακολουθούμε σε μηνιαία βάση την εξέλιξη του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και σε κάθε επικοινωνία μας με την κεντρική διοίκηση μας ρωτούν για το πως αισθάνονται οι εργαζόμενοι και πως είναι το ηθικό τους και είμαστε δέκτες μιας εμψυχωτικής συναδελφικής διάθεσης. Βέβαια, εδώ τα συγχαρητήρια πρέπει να δοθούν και στο τοπικό management team που είχε καταφέρει να περάσει σωστά την κατάσταση στη χώρα.

Έχετε σημαντική εμπειρία από τον τομέα των πωλήσεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα και Τηλεπικοινωνιών – δώστε μας το σχόλιό σας για τις διαφορές των δύο κατηγοριών πελατών (ιδιαίτερα στην Ελλάδα), Δημοσίου και ιδιωτών πελατών.
Υπάρχουν ίσως περισσότερα κοινά στοιχεία στους δύο τομείς παρά διαφορές. Θέματα όπως: η εύκολη διαχείριση, η οριζόντια κλιμάκωση, η παρεχόμενη ευελιξία, η απρόσκοπτη διασύνδεση με τις υπάρχουσες υποδομές είναι ζητήματα που αντιμετωπίζονται και στους δύο χώρους. Οι μεγάλες διαφορές έρχονται στο πλαίσιο των αποφάσεων με τον ιδιωτικό τομέα να έχει σαφές προβάδισμα, αν και λόγω της κρίσης οι διαφορές αυτές, έχουν κάπως αμβλυνθεί.

Έχετε περάσει από κολοσσούς του χώρου (Sun Microsystems, EMC, Bull…). Σε τι διαφέρει η Cisco, σε τι ξεχωρίζει;
Για μένα κάθε εταιρεία ήταν ένα σχολείο με πρώτη την πάλαι ποτέ, Control Data. Σε αυτή βρήκα ένα ζεστό, οικογενειακό θα έλεγα περιβάλλον, με πολύ ισχυρό δέσιμο ανάμεσα στα στελέχη όπου ο ένας βοηθούσε τον άλλο με αυταπάρνηση, κάτι που πολύ δύσκολα θα συναντήσεις σήμερα. Η Sun Microsystems ήταν πάλι ένα πολύ ζεστό περιβάλλον μιας εταιρείας που όπως η Cisco, βασιζόταν στη τεχνολογική καινοτομία. Η EMC από την άλλη ήταν μία πολυεθνική η οποία βασιζόταν περισσότερο στην εμπορική της πολιτική για να πλησιάσει την αγορά όπου πάλι η αιχμή της τεχνολογίας ήταν δεδομένη. Στη Bull βρήκα το οικογενειακό περιβάλλον της Control Data αν και ήδη βρισκόμασταν μέσα στη κρίση. Η Cisco αποτελεί ένα συνδυασμό όλων των παραπάνω, δηλαδή υπάρχει το φιλικό περιβάλλον η αιχμή της τεχνολογίας και η εμπορική πολιτική στήριξης.

Είστε αισιόδοξος για τους επόμενους μήνες; Τι βλέπετε για το 2012 ως προς την πορεία της εγχώριας αγοράς τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής;
Κατ’ αρχήν είμαι εκ φύσεως θετικός άνθρωπος. Δε μπορούμε να δούμε τις αγορές αυτές ξεκομμένες από το γενικότερο επιχειρηματικό πλαίσιο. Θεωρώ ότι λόγω της πρόσφατης συμφωνίας με τους πιστωτές μας έχουμε βρεθεί σε ένα χαμηλό σημείο στήριξης. Πιστεύω ότι αυτό που θα δούμε τους αμέσως επόμενους μήνες, θα είναι μία σταθερότητα στην αγορά και κάποιες πρώτες επενδύσεις εταιρειών οι οποίες μπορούν να κινηθούν ευέλικτα και να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που γεννά η κρίση προσφέροντας στην αγορά οικονομικές και καινοτόμες υπηρεσίες.

Επίσης αναμένουμε και από την πλευρά του Δημοσίου, που αποτελεί τον μεγάλο τροφοδότη της αγοράς, πώς θα προχωρήσουν τα προγράμματα που σχετίζονται με την εκμετάλλευση των κοινοτικών πόρων του ΕΣΠΑ.
Η χρηματοδότηση των τραπεζών με τα πολυαναμενόμενα 30 δις θα διευκολύνει τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ελπίζω έστω σταδιακά να αρχίσουμε να βλέπουμε κάποια θετικά σημάδια και από αυτήν την αγορά.
* Σημείωση 1: Ο Ευγένιος Ζερβούδης είναι Product Sales Specialist για το τμήμα Data Center & Virtualization της Cisco Hellas για την περιοχή της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας.
* Σημείωση 2: 1η Αυγούστου 2010 έως 31 Ιουλίου 2011

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s